torsdag 9 april 2009

hatet mot Andreas Malm

Herrar nazister får ursäkta, men jag uppfattar nog den här notisen som att ni kommer att ställa till trubbel på Atlas föreläsning om Andreas Malms bok om hatet mot muslimer den 26 april. Hur de nu fått reda på den, jag kan inte att den är utannonserad någonstans. Hursomhelst, den föreläsningen verkar viktig att gå på.
Samtidigt kan man notera att det är i den breda borgerligheten som raseriet är som störst över Malms avslöjande bok. Se till exempel floden av kommentarer till hans förläggares, Richard Herold, artikel på den DN närstående debattsajten Newsmill. I extremistkretsar verkar boken knappast ha noterats. Jag tror det vore fördomsfullt att tro att det har med tjockleken att göra, vad jag kan se läser dagens nazister gärna och mycket. Däremot kanske de väntar på pocketupplagan?
Andreas själv svarar på ett utmärkt sätt sina kritiker i Aftonbladet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

den utannonserades bl.a. på en bokpresentation på söderbokhandeln, ungefär två timmar innan info14is-killen skrev sin artikel. om man inte pallar att sätta i sig hela boken så passar kanske en föreläsning bättre för vetgiriga nassar?

Tobias sa...

Jag vet att vanstern garna avskriver sig hela islamofobin. Men sanningen ar att de varsta islamofoberna jag traffat ar vanster, eller nja, dom kallar sig garna vanster.

Det ar jakligt korkat av vanstern att tro att dom ar skyddade fran rasism for att dom ar sa himla solidariska.

Rasism finns overallt, och att man garna vill skylla over den pa nagon annan ar inte sarskilt insiktsfull eller solidariskt.

Darfor fortjanar Andreas Malm all kritik. For han fattar det inte.

Men hata honom. Na, alla har vi haft korkade asikter och tappat insikten i vissa situationer. Tank om han kunde vara sa insiktsfull nar det galler hans "kritik" mot Israel.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se