måndag 1 december 2008

någon som har en bättre idé?

Jag noterar en förändring i TT-språket. Från och med nu kallas tydligen nazister "nationalister", vilket är deras egen beteckningen. Antirasister får däremot inte själva bestämma vad de ska kallas, de kallas vänsterextremister. Det kanske är korrekt i de flesta fall - tycker man verkligen att alla människor är lika mycket värda så befinner man sig idag långt ut på vänsterkanten. Men inte är det väl en opartisk rapportering?
Jag tänker inte kommentera nyhetsrapporteringen, det allra mesta bygger på polisens egna uppgifter, och jag ska inte klandra dem för att de ogillar bus på stan. Men jag retar mig på den cynism och till exempel DNs ledarskribent (och Expo-medarbetaren) Lisa Bjurwald demonstrerar, när hon i söndagens Dagens Nyheter å ena sidan är noggrann med att ta avstånd från de motdemonstranter som ändå dyker upp - "dessa antidemokratiska grupperingar" - och å andra sidan frågar sig varför så få vågar sig ut. Ja, vem vill bli kallad antidemokrat?

3 kommentarer:

Jimmy S. Windeskog sa...

"Antirasister får däremot inte själva bestämma vad de ska kallas, de kallas vänsterextremister."

Va? Vänsterxtremisterna kallas ju inte för sitt riktiga namn, "Kriminella", utan istället "motdemonstratnter". Det är ett hån mot hela det demokratiska samhället!

Anonym sa...

det är ingen som lyssnar på dig längre Jimmy, din rugguggla. Bespara dig din tid.

Jimmy S. Windeskog sa...

Tydligen så retar jag fortfarande på ganska många antidemokrater - så länge jag fortsätter med det så kommer jag nog inte att sluta med att föra fram sanningar.

Ledsen babekabmut, med meningsmotståndare som mig måste ni fortsätta att verka med våld och antidemokrati!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se